Wednesday, April 7, 2010

jag kan inte stå...

Just denna stund kan jag inte stå själv. Främmande människor fixar runt i kring mig.
Slangar av alla mörljiga slag.
Smärta som är obeskrivlig.
Tårar.
Morfin.
Jag ropar efter Johan men får inte fram ett ljud. Äntligen kom han. Suttit vid min sida sedan klockan 09:00 idag. Sitter där ännu.

Doktorn trodde det skulle gå fortare, men vi är kvar här än. Jag kan inte stå själv. Vismig och trött. Ledsen över att allt kommit tillbaks och att vi är där vi började. Skillnaden är att nu vet vi att det är över.
Livet känns orättvist. Vissa kan få det så lätt men tar inte hand om det.

Ont.
Trött.
Besviken.

Jag hade aldrig kunnat ta mig igenom detta utan Johan. Han finns vid min sida. Klappar mig i
håret och tittar på mig som bara han kan.

Kärleken mellan oss är obeskrivlig.

Jag kan inte stå sjãlv...

4 comments:

Lovisa Folkesson said...

Hej vännen! Vad har hänt med dig? Tänker på dig, du verkar har det jobbigt. Kram Lovisa

Cristina said...

Hjärtat! Jag lider med dig. Du vet att jag finns när du vill och orkar. Älskar dig snurpan...

Mobergs flickor said...

Tänker på dig!!! POSS

Johan a.k.a Kendo said...

Tillsammans klarar vi allt!