Sunday, January 23, 2011

Stark

Klockan är lite efter 4 på morgonen och en snäll barnmorska ha precis hjälpt mig gå på toa.

Tänkt dig att du inte kan röra på dig själv. Tänk att du behöver hjälp med allt. Jag kan inte ta av mig underkläderna när jag ska pinka. Det är bara att svälja och ta ett djupt andetag. Vara stark.

Stark är ordet. Stark för bebis och stark för Johan. Det är mina två vinstlotter i livet och mina drivkrafter. Det är dom som gör att jag kommer att ta mig igenom detta, jag vet att vi gör det tillsammans. Jag är inte själv.

Nu ska jag åter igen ringa på barnmorskan så att jag kan vända mig rätt i sängen, sova lite till och invänta frukost.

Jag hoppas på mer besked på måndag. Kanske ett mål? Ett datum? Något att ställa in sig på.

3 comments:

Hanna Br said...

Tänker på dig! Kram

Mobergs flickor said...

Jag blir så ledsen när jag tänker på din/er situation men jag blir glad när jag tänker på din styrka. Jag vet inte om jag, ngn annan, skulle klara av så mkt som du gått igenom. Jag är så stolt över dig mitt hjärta och jag älskar dig så mkt!! Du har en underbar familj och jag hoppas att jag delvis fortfarande är en del av den! Tänker på dig konstant snuttan! PUSSAR <3

mamma c said...

som du säger va stark å det är DU! å det är ni oxå tillsammans! Ha de gutt kram