Wednesday, December 22, 2010

"Kamphund" vad är det????

Men vart är Sverige på väg?

Tittade precis på aktuellt och såg en debatt om hyresvärdar ska få förbjuda "kamphundar" i sina hus.

Det är helt sjukt att man tar upp en debatt om detta. Att personen som är för att detta ska få förbjudas är så jäkla dåligt påläst att det bara bli pinsamt! Det värsta av allt är att folk lyssnar på hans rappakalja. Hur kan man skylla problem på en hundras? Hur kan man skylla på att det är hundens fel?
Det är väl förihel@*#% hundägaren som uppfostrar sin hund? Som är ansvarig? Problemet är människan, att hundar hamnar i fel händer.

Muppen som är för att man ska få förbjuda tar upp en händelse som hände i Tyskland. En liten flicka som blev ihjälbiten av 4 "kamphundar". Hundarna hade varit instängda.... Om man håller 4 hundar instängda, ingen fysisk träning? Ingen mental träning? Tro fan att det slår över då! Det hade inte spelat någon roll om det var en pitbull eller en golden. Summan är densamma!

Jag blir så jäkla arg när jag hör och läser om sådat skitsnack! Några av dom bästa hundar jag känner tillhör kategorin "kamphundar". Jag kan i ärlighetens namn säga att det finns inga tvivel på att jag skulle kunna lämna min bebis på golvet tillsammans med Ticki, Tuffy.

Jag skulle nog vara mer orolig över vem jag har som granne än vad det bor för hundras i mitt trapphus. Det är människor som är elaka. Som utför elaka gärningar. Elaka människor som utnyttjar oskyldiga djur. Alla hundar föds med samma förutsättning. Det är upp till oss, vårt ansvar!

1 comment:

Cissi said...

Mina grannars "kamphund" blev biten i huvudet av en Golden här om dagen... resultate blev ett jättejack i huvudet och blod som rann ur ögat.
Som sagt, alla hundar kan vara farliga.