Sunday, February 3, 2008

Esteban och hans nya hjärtevän


För lite sedan fick jag en överraskning av min älskling. Han vet att jag älskar gossedjur, och en dag hade han med sig Göran hem!

Han var så len och fin. Nästan lite levande. Jag var så lycklig över Göran.

Jag tror inte det gick mer än 24 timmar innan Esteban hade tagit över Göran. I början var han snäll och behandlade Göran väl, och jag tänkte då att det kanske inte är så farligt om Esteban lånar Göran lite då och då.

Nu mer så har dom en hatkärlek till varann. Så fort dom får syn på varandra är det full fight. En riktig match avslutas oftast av Esteban då han gärna vill tvätta Göran. Detta innebär att Göran är numera inte så len som den dagen han kom hem till mig. Han luktar inte särskillt gott heller för dem delen.

Nu ligger jag här och kan inte sova och min hals tar kål på mig! Inte änns då, nu när det är så synd om mig får jag låna Göran.

Ja ja, vad vore en bal på slottet. I morgon ska jag och min bejbe vara hemma från jobbet.... Lutar åt halsfluss... Suck!

God natt Esteban... Och Göran...

3 comments:

Andreas said...

Krya på er! Och kom ihåg, att om Göran slutar lukta ostbåge och börjar lukta räka så har esteban gjort mer än att slicka på honom =)

Cissi said...

Göran ser ut som en riktig iller! puss /cissi

Anonymous said...

Meeeeen - har du också en iller! Jaja, stora butiken kallar djuret för vessla... men jag håller inte med! Så det är Göran det ;)
Min har inget namn men tillhör Frasse Bus, som slåss med den, sover med den och tvättar den emellanåt. Vad är det med katter och kramdjur?!