Thursday, October 28, 2010

Soffan är mums




Jag har funderat massvis idag ska ni veta! Funderingar kring framtiden, jobb, pengar. Förmodligen sådant som många lägger sin tanke på, och troligen många som går omkring med en bulle i ugnen tänker i dom banorna.

Jag tror jag vet vad jag vill bli när jag blir stor. Men när är det rätt tillfälle att inse att jag faktiskt är stor nu och det kanske är dags att göra något åt saken?
Jag klagar inte över hur mitt liv ser ut nu. Men det jag gör idag är inte det som jag vill pyssla med om jag fick välja och vraka. Det är säkert så många känner. Jag fattar att ingen studsar upp ur sängen varje morgon vid 05:30 och tycker att livet är toppen. Lite bättre än så här kan det bli anser jag.

Frågan är nu bara, när och hur?

Nå väl, jag inser nog på tillslut att jag faktiskt är vuxen nu. Vuxen nog iallafall.

Nu blir det soffhäng resten av kvällen. Jag, björnfällen och min älskade.

No comments: