Friday, August 10, 2007

My sweet Cherry Coke

Jag har under en längre tid försökt att hitta bra sidor på nätet där man kan shoppa amerikanska matvaror... Typ Cherry Coke!!! =) Alla som känner mig, kanske inte änns det utan som varit i min omgivning vet hur mycket jag LÄNGTAR efter Cherry Coke!

Visst det går ju hitta sidor där man kan beställa. Problemet är att antingen fraktar dom ENDAST inom landet eller så måste man betala en avgift för att änns få beställa varor!!! TYPISKT!

Alla tips är välkomna! Nu tycker jag att vi alla gör ett ryck för att "Googla" rätt på var jag kan få tag på min Cherry Coke!

En liten hemlis... Suget efter Cherry Coke gick så pass långt att jag till och med testade att blanda ut Cherry extrakt som man ska ha till Vodka.... FY BUBBLAN vad ÄCKLIGT det blev!

Som tur är ska två av mina goda vänner till USA nästa månad, så en beställning är på G =) Likaså ska min familj i NY skicka ett paket till mig med lite smått och gott i... SWEET CHERRY COKE!

4 comments:

Anonymous said...

Hejsan! Just cherry coke finns faktiskt att inhandla på Ica södercentrum, till och med i 12pack! Så ingen import krävs, mvh Nettan

Johan said...

Råkade googla på "amerikanska matvaror" hamnade här, ser att det är ett halvår gammal post, men tänkte bara skriva att på City Gross-affärer (iaf den i Norrköping, men troligen i alla) finns en liten hylla med lite amerikanska produkter, root beer (ingen vidare bra sort, men ändå), cherry coke, vanilla coke, olika dressingar typ bluecheese dressing av caesar-märket, marshmallow fluff och diverse andra grejer. Förr fanns det en butik i Stockholm som bara sålde såna produkter, men jag har inte lyckats hitta till den senaste gångerna jag varit i huvudstaden, så jag tror den har lagt ner.

Sedan ett år tillbaka eller så finns det även doritos i de flesta svenska butiker, men bara några få smaker, de allra mildaste och tråkiga smakerna.

/Johan F, Norrköping

Anonymous said...

This is great info to know.

Anonymous said...

varfor inte:)