Saturday, January 19, 2008

En härlig återblick!


För er alla som inte visste så bodde jag i "landet av möjligheter" (USA) mellan 2003-2004.
Många gånger när jag sitter och tänker på mina kids och hur jag hade det får jag sådan sjuk hemlängtan tillbaks till "the big apple"!

Jag bodde ca 20 minuter utanför stadspulsen i HoHoKus, New Jersey. Fint villaområde med superdyra hus. Jag hade fantastiskt år med en min underbara familj, Kevin och Joy och mina kiddies Jack och Kylie.

Det hände en del under mitt år som jag blir lite rädd när jag tänker tillbaks på det.
Vilse i the Bronx (själv)
Utkastat ut en taxi 4 på morgonen på Manhattan (själv)
Etc etc…
Det som är nackdelen med USA är att dom flesta som flyttar dit går upp lite lätt i vikt, likaså jag. =)) Jag är dock grymt sugen på att göra ett nytt försök att kunna bo där och se ut precis som vanligt! Är det någon som vill vara med på min utmaning?

Här är några bilder från mitt härliga år i Amerikat! Min buddy Sandra är med på många utav bilderna, hon fick snällt följa med oss på semester till Orlando.


Central Park

Mina kompisar NYPD

Jag, Sandra, Maria och Elfar
Jag och Kylie vinkar "hej då" till Disney World

Jag och Kylie är på badtur

Jag och Kylie på ett tåg på Disney

Sandra och jag i Mimmis hus (Disney)

Sandra, Musse och jag (Disney)

Jag och Kylie kollar inte Pingviner (Sea World)

Kylie Belle, jag och Jack

La familj, Kylie, Joy, Jack, Sandra och bakfulla Sanna (Univesal Studios)
Jack, Kevin, Kylie, Joy och Sandra på Sea World

3 comments:

Johan a.k.a Kendo said...

När jag vunnit mina miljoner köper jag en lägenhet på 5th ave. med utsikt över parken (det kan väl inte vara så dyrt) dit vi kan åka när vi vill!

=)

Evelinas blogg said...

... Och när han har gjort det så kommer jag gärna och hälsar på!

Martin said...

Det är kul att titta på gamla bilder som väcker många minnen. Tur att du har New York lampan att tända ibland om det skulle krisa ;)