Friday, January 25, 2008

NO MORE!!


Jag vill, jag vill, jag vill bestämma över min egen kropp! Suget säger något helt annat och nu jävlar börjar det bli jobbigt. Nästan lite skrattretande jobbigt om jag ska vara helt ärlig. Detta är mitt 3:e dygn utan att ha tagit ett enda litet bloss! Det ni!!

Hej! Jag heter Sanna! "Alla säger Hej Sanna". Jag är en rökare! Jag har rökt i nästan hela mitt liv, ja ni läste rätt. Av 27 år har jag varit beroende av dessa giftpinnar i 14 år!

Ja... nu har jag bestämt mig att jag ska försöka låta bli. Jag säger inte att jag har slutat, för jag kan inte lova hur det kommer att gå. Men jag ska ge det ett ärligt försök. Ni som träffar mig varje dag, fråga INTE om jag ska med ut och röka, varför fresta!?!

Jag har aldrig tidigare sagt att jag ska sluta röka, jag har aldrig tidigare försökt. Jag kommer att feströka.

Jag har bestämt mig för att bestämma över min egen kropp, bestämma över mig själv!

Satan vad jag är röksugen.....

8 comments:

Johan a.k.a Kendo said...

Go baby!

Cissi said...

Läs boken, darling!

Sanna said...

Jag kommer att fixa detta med eller utan bok! Jag har bestämt mig!

Anonymous said...

Sweet!! Duktiga duktiga du!!! När vi alla är rökfria kan vi gå till Harrys och bowla, äta och bli riktigt dyng-nitade!

Sanna said...

Jag kommer att tillåta mig att feströka. Det kan ju även vara så att jag inte är sugen när det kommer till kritan?! Jag kanske tar ett festare-bloss och håller på att kräkas?? Vem vet?!?!

Cissi said...

Jag kan tala om hur det blir, man tycker det är kul att feströka. Det smakar precis sådär lustigt som när man var liten :) Så därför känner man sig bara ännu mer peppad till att aldrig bli vardags-rökare mer, det är ju så kul o feströka!!

Sanna said...

Haha... Ja, jag tror att vinner jag bara över första veckan så är det nog lugnare efter det... men just denna sekund är det jobbigt!

Martin said...

Starkt! Det här fixar du! :)